Ugrás a tartalomhoz
Főoldal
Belépés
Search for:
info@nski.gov.hu
+36 1 795 2173
Projekt kutatói hálózat
A hálózat küldetése
Kutatók
Kutatói hálózat fóruma
Projekteredmények
Intézetünk és projektjeink eredményei
Oktatási kutatások
Projekt összefoglaló
Társadalmi helyzet
Közoktatás
Felsőoktatás
Szakpolitikai ajánlások
Kísérleti fejlesztések és intézményi együttműködések
Társadalmi felzárkózással kapcsolatos kutatások
Projekt összefoglaló
Társadalmi helyzet
Foglalkoztatás
Szociális gazdaság
Szakpolitikai ajánlások
Intézményi együttműködések
Kísérleti fejlesztések
Közösségi alapú kezdeményezések
Kezdeményezések
Kezdeményezések fóruma
Kezdeményezések fóruma – szakértők
Tudástár
Jogszabályok
Bibliográfia
Kárpát-medencei adatbázis
Az adatbázis küldetése
Aktualitások
Térképek
Kimutatások
Meta-adatbázis
Gyorsjelentések
Projekt kutatói hálózat
A hálózat küldetése
Kutatók
Kutatói hálózat fóruma
Projekteredmények
Intézetünk és projektjeink eredményei
Oktatási kutatások
Projekt összefoglaló
Társadalmi helyzet
Közoktatás
Felsőoktatás
Szakpolitikai ajánlások
Kísérleti fejlesztések és intézményi együttműködések
Társadalmi felzárkózással kapcsolatos kutatások
Projekt összefoglaló
Társadalmi helyzet
Foglalkoztatás
Szociális gazdaság
Szakpolitikai ajánlások
Intézményi együttműködések
Kísérleti fejlesztések
Közösségi alapú kezdeményezések
Kezdeményezések
Kezdeményezések fóruma
Kezdeményezések fóruma – szakértők
Tudástár
Jogszabályok
Bibliográfia
Kárpát-medencei adatbázis
Az adatbázis küldetése
Aktualitások
Térképek
Kimutatások
Meta-adatbázis
Gyorsjelentések
survey teszt
survey teszt
Társadalmi és határon átnyúló mobilitás
A Nemzetstratégiai Kutatóintézet EFOP-3.10.1-17-2017-00002-es projekthez kapcsolódó “Tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival” című kutatásához csatlakozó kérdőív. Válaszát név nélkül, bizalmasan, az Európai Parlament és a Tanács 2016/679. számú Rendeletének (GDPR) megfelelően kezeljük.
Email
1. A kitöltő intézmény hivatalos neve
2. Vannak-e az intézménynek tehetséggondozó programjai a diákok számára?
Igen
Nem
3. Ha az előző kérdésre igennel válaszolt, kérem írja le részletesen, milyen tehetséggondozó programok ezek!
4. Az intézményen belül mennyire fektetnek hangsúlyt a tehetségek kiemelésére, külön képzésére, támogatására?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1: legkevésbé
10: leginkább
5. Vannak-e a közoktatás mellett működő külön tehetséggondozó foglalkozások?
Igen
Nem
6. Ha az előző kérdésre igennel válaszolt, kérem írja le részletesen, milyen tehetséggondozó programok ezek!
7. Megítélése szerint mivel lehetne hatékonyabbá tenni a magyar diákok tehetséggondozását?
8. Ha felfedeznek egy tehetséges diákot, van-e lehetőség az adott oktatási intézménynek átirányítania kimondottan tehetséggondozó iskolába?
Igen
Nem
9. Előfordult-e már, hogy az Önök oktatási intézményében valamilyen téren tehetségesnek bizonyult diák határon túli tehetséggondozói tanintézményben folytassa tanulmányait?
Igen
Nem
10. Ha igen, melyik tanintézményben folytatta a tanuló tanulmányait?
11. Mennyire jellemző a határon átívelő mobilitás a középiskolai oktatás terén?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1: Legkevésbé jellemző
10: Leginkább jellemző
12. Mi miatt választanak a határon túli magyar fiatalok anyaországi iskolát?
nyelvi nehézségektől való menekülés
nem érhető el magyarul a tanulni kívánt szak
egyáltalán nincs az a szak, amit tanulni szeretnének
jobbak az ösztöndíj-lehetőségek
magasabb az oktatás színvonala
távolság
13. Milyen szakirányokon jellemző a határon átívelő mobilitás a középiskolai oktatás terén?
humán
reál
technikum
nyelvek
művészeti
14. Amennyiben tud, kérjük soroljon fel konkrét példákat az előző kérdésre vonatkozóan!
15. Mi az oka annak, hogy a középiskolások (és szüleik) nem a lakhelyükhöz legközelebbi iskolát választják? Több választ is jelölhet, de legfeljebb csak hármat!
az oktatás színvonala
távolság
iskola hírneve
személyes kapcsolatok
oktatás melletti tevékenységek
16. Mennyire jellemző, hogy határon túli tanulók az Önök oktatási intézményében tanulnak?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1: Legkevésbé jellemző
10: Leginkább jellemző
17. Ha az előző kérdésre igennel válaszolt, kérem írja le, honnan érkeztek (ország, település)!
18. Megítélése szerint van különbség a magyarországi és a külhoni magyar tannyelvű iskolák oktatási színvonala között?
Van
Nincs
19. Kérem, előző kérdésben megadott válaszát röviden indokolja meg!
20. Megítélése szerint a magyarországi vagy a külhoni magyar oktatási intézmények megfelelőbbek-e a külhoni magyar tanulóknak?
külhoni oktatási intézmény
magyarországi oktatási intézmény
21. Kérem előző kérdésben megadott válaszát röviden indokolja meg!
22. Ön szerint hátrányt vagy előnyt jelent egy diák számára, ha külhoni magyarként, külhoni intézményekben végzi iskolai előmeneteleit?
hátrányt
előnyt
23. Kérem előző kérdésben megadott válaszát röviden indokolja meg!
24. Jellemző-e tanintézményükben, hogy a középiskola befejezése után diákjaik határon túli felsőoktatási intézményben folytatják tanulmányaikat?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1: Legkevésbé jellemző
10: Leginkább jellemző
25. Jellemző-e, hogy a magyarországi diákok külföldi oktatási intézményt választanak? Ha igen, kérem írja le, mely országokba irányul mozgásuk!
26. Ön szerint mit hiányolhatnak a tanulók a hazai oktatási rendszerben, ami miatt külföldi oktatási intézményt választanak? Kérem válaszoljon pár mondatban!
27. Ön szerint ki szorgalmazza inkább az országhatáron átnyúló oktatást?
Szülő döntése
Gyermek döntése
Közös döntés
Pedagógus tanácsa
28. Kérem előző kérdésben megadott válaszát röviden indokolja meg!
29. Melyik tanulmányi szakaszban jellemző inkább a határon túli oktatás választása? Kérem válasszon egyet a lehetőségek közül!
Általános iskola alsó tagozat
Általános iskola felső tagozat
Középiskola
Egyetem/ Főiskola
30. Ön szerint pedagógusként befolyása lehet-e a diákok országhatáron túli iskolaválasztására?
Igen
Nem
31. Kérem előző kérdésben megadott válaszát röviden indokolja meg!
32. Vannak-e határon túli testvériskolai kapcsolataik?
Van
Nincs
33. Ha vannak, akkor kérem sorolja fel, melyik településeken van testvériskolájuk!
34. Van-e lehetőség testvériskolák közötti mobilitásra?
Van lehetőség
Nics lehetőség
35. Milyen nehézségekkel kell számolnia annak, aki a hazai oktatási rendszerben érettségizik, de határon túli felsőoktatási intézményben szeretne továbbtanulni? Több választ is jelölhet, de legfeljebb csak hármat!
Hátrányos megkülönböztetés
Nyelvismeret hiányából fakadó hátrány
Az adott ország felvételi rendszerébe történő bekerülési nehézségek
Nem fogadják el a megelőző iskolai végzettségeket
A weboldal cookie-kat használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.
Elfogadom
Elutasítom
Bővebben